Kaj storiti, ko zagori

KAJ STORIMO V PRIMERU POŽARA V STANOVANJU

 

KAJ STORIMO ČE PRIDE DO POŽARA NA GOSPODINJSKIH IN DRUGIH ELEKTRIČNIH NAPRAVAH V STANOVANJU?

  • Odklopimo napravo iz električnega omrežja (izvlečemo vtikač iz vtičnice ali odvijemo oz. s stikalom izklopimo    varovalko – naprave, ki gori se ne dotikamo, saj je lahko že poškodovana do te mere, da je pod napetostjo ohišje naprave).
  • Gasimo z ročnim gasilnim aparatom

POZOR:
Električnih naprav ne smemo gasiti z vodo, ker voda prevaja električni tok!

 

KAJ STORIMO ČE ZAGORI OLJE ALI MAST V POSODI NA ŠTEDILNIKU?

  • Izklopimo grelno površino,
  • Gorečo posodo pokrijemo s pokrovko ali mokro krpo,
  • Gasimo z ročnim gasilnim aparatom.

POZOR:
Segrete masti ali olja ne smemo polivati z vodo, saj lahko to vodi do vzbuha. Ta pospeši razvoj požara in nas lahko opeče.

 

KAJ STORIMO ČE ZAZNAMO UHAJANJE PLINA V STANOVANJU?

  • Takoj odpremo okna in vrata in napravimo prepih,
  • Ne prižigamo ali ugašamo luči in drugih naprav v prostoru,
  • Na prižigajmo sveč in podobno,
  • Poskušamo ugotoviti od kod prihaja plin in ga zapremo,
  • Električni tok izklopimo le v primeru, če je stikalo izven prostora, kjer uhaja plin

 

KAJ STORIMO ČE ZAGORI V STANOVANJU TAKO MOČNO, DA SAMI POŽARA NE MOREMO POGASITI

  • Vsi stanovalci naj se umaknejo na prosto,
  • Poskušamo odstraniti jeklenke s plinom,
  • Zapremo čim več oken in vrat (okna in vrata v prostorih in glavna vrata),
  • Izklopimo glavno električno stikalo,
  • O požaru obvestimo Center za obveščanje 112 in sosede.

POZOR:
Ne zadržujte se v dimu in ne vračajte se v zadimljen prostor, zgolj za to, da bi rešili osebne predmete. Požar se lahko razvije zelo hitro.

 

KAKO PRAVILNO PRIJAVIMO POŽAR ALI NESREČO

POKLIČEMO REGIJSKI CENTER ZA OBVEŠČANJE TEL. 112

  • Povemo točno lokacijo požara (kraj, naslov in objekt),
  • Povemo kaj gori, kakšen je obseg požara, kako hitro in kam se požar širi,
  • Posebej opozorimo, če so v nevarnosti ljudje,
  • Povemo kdo kliče in telefonsko številko za morebitne dodatne informacije,
  • Razločno odgovarjamo na morebitna vprašanja dežurnega operaterja.

POZOR:
Uspeh intervencije je odvisen od pravočasne in pravilne informacije.